Alla nyheter

The Eternal Cylinder kommer till Xbox Series X, PS5 och Steam

Utgivaren Good Shepherd Entertainment och utvecklaren ACE Team tillkännagav nästa generations och Steam-portar för Den eviga cylindern.

Deras äventyrs-/överlevnadsspel i öppen värld kommer till Xbox Series X|S, PlayStation 5 och Steam den 13 oktober tillsammans med en ny jubileumsuppdatering. En spelbar demo kommer att finnas på Steam den 3 oktober.

Den eviga cylindern har varit tillgängligt sedan 2021 för Windows PC (via Epic Games Store), Xbox One och PlayStation 4 för $29,99. Om du missade det kan du hitta vår grundliga recension av spelet här.

Här är en ny trailer för hamnarna:

Här är en sammanfattning av originalspelet:

I The Eternal Cylinder kontrollerar spelarna en flock bedårande varelser som heter Trebhums och måste utforska en främmande främmande värld fylld av exotiska livsformer, surrealistiska miljöer och det ständiga hotet från Cylindern, en gigantisk rullande struktur av gammalt ursprung som krossar allt i sin väg . I detta unika utomjordiska ekosystem kombineras världsförstörelse i realtid, djur-AI och organisk utforskning och pusseldesign för att skapa ett oförglömligt äventyr.

Dina Trebhums börjar längst ner i den naturliga näringskedjan men kan mutera och utvecklas med nya fysiska egenskaper och förmågor genom att äta en mängd olika flora och fauna. Upptäck och anpassa dussintals mutationer, inklusive nya traversfärdigheter som att flyga och simma för att nå nya områden, och nya sinnen för att övervinna pussel och faror. Dina många Trebhums kan var och en ha olika mutationer, vilket ger dig möjlighet att skapa en unik flock. Varje mutation kommer också att förändra det fysiska utseendet på en Trebhum och att stapla dessa kommer att generera överraskande nya varelsedesigner som spelare kommer att kunna upptäcka organiskt när de utforskar denna unika främmande värld.

Spelfunktioner

• Oförglömlig utomjordisk värld att utforska: Spelare måste utforska en underbar värld som är befolkad med oförglömliga vyer och unika landskap som har något nytt att upptäcka runt varje hörn.
  • Lös uråldriga mysterier: Utforska världen för att upptäcka ett stort utbud av utmanande pussel att lösa och övervinna.
  • Världsförstörelse i realtid: Allt i världen kan förstöras i realtid av The Eternal Cylinder, så spelare måste ständigt undvika dess destruktiva väg för att överleva samtidigt som de förundras över den visuella prakten av dess gudalika kraft.
  • Bygg din egen främmande familj: Utveckla en nomadisk flock av unika främmande varelser som kallas Trebhums. Spelare kontrollerar en Trebhum från flocken åt gången och resten följer efter, men du kan byta till vilken enskild medlem av deras flock som helst. Utforska världen för att rädda fler av dina bröder och utöka din familj kontinuerligt. Styr en flock som kan växa till mer än 20 medlemmar vid varje given tidpunkt och genomsyra var och en av dina Trebhums med sina egna unika mutationer och färdigheter. Spelare kan skapa ett eget namn för var och en av deras Trebhum, vilket ökar det känslomässiga bandet mellan spelaren och deras Trebhum-familj.
  • Unikt mutationssystem: Även om Trebhums generellt sett är svaga och börjar sina liv längst ner i världens näringskedja, har de den unika förmågan att mutera och låsa upp nya färdigheter genom att konsumera naturligt ätbart som befolkar spelvärlden. Så spelare måste utforska och experimentera med ett stort utbud av frukter, flora och främmande varelser för att låsa upp nya krafter och spelalternativ.
  • 50+ mutationer att upptäcka: Spelare kan låsa upp mer än 50+ unika mutationer när de utforskar världen, som var och en möjliggör nya spelalternativ. Dessa inkluderar nya traverseringsmöjligheter som förmågan att flyga och simma, men också nya offensiva rörelser som förmågan att spotta eld och skapa höga varningsljud. Nya mutationer tillåter spelare att utforska nya områden och vissa mutationer staplas på så sätt skapar en verkligt expansiv färdighetsuppsättning som ständigt utvecklas.
  • En Trebhum för alla: Njut av ett rikt utbud av Trebhum-designer, eftersom varje mutation kombineras med varandra för att skapa överraskande nya varelser. Detta gör att din flock kan fortsätta att utvecklas när du utforskar nya områden.
  • Story Driven Exploration: The Eternal Cylinder innehåller en djup och fängslande historia som spelare kan avslöja när de fortsätter att utforska den främmande världen. Spelet utforskar teman som familj och arv, och kunskapens varaktiga kraft.
  • Layered Survival: Spelare måste hantera flera resurslager för att kunna överleva. Dessa inkluderar hydreringsnivå, olika temperaturer, var och en med sin egen inverkan och uthållighet.
  • Leva och andas ekosystem: The Eternal Cylinders värld är befolkad med mer än 30 minnesvärda handgjorda utomjordiska varelser. Dessa varelser varierar mycket i storlek och sträcker sig från de som är mindre än en Trebhum, hela vägen till skyskrapor stora leviataner som dominerar horisonten. Var och en av dessa varelser har sin egen dedikerade Al och beter sig på naturliga sätt. Spelare måste lära sig sina unika beteenden och upptäcka överraskande sätt att utnyttja den naturliga näringskedjan till sin fördel och interagera med varje varelse.
  • 4 unika biodomar att upptäcka och utforska: Spelare kan utforska 4 unika biodomar inklusive främmande savanner och infekterade livsmiljöer, var och en med sina egna dedikerade ekosystem och unika varelser att upptäcka.
Se även  Rykten tyder på att ett nytt Iron Man-spel kommer från EA